fiogf49gjkf0d İÇKİ VE KUMAR
(Ey iman edenler, içki, kumar, putlar, fal okları şeytanın necis işleridir bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz. Şeytan, içki ve kumar ile aranıza düşmanlık ve kin sokmak, sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık hepiniz vazgeçin!) [Maide 90,91]
Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (İçkinin haram olduğuna dair kesin hüküm indi.) [Müslim] (İhtimar [alkol teşekkül] etmiş her içki haramdır.) [Ebu Davud]
(Çoğu sarhoş eden içkinin, azını da içmek haramdır.) [Nesai] (İçkide ilaç özelliği yoktur. Hastalık yapar.) [Müslim]
(İçki, bütün kötülüklerin başıdır.) [Taberani] (İçki kötülük doğurur.) [Beyheki, Ruzeyn]
(İçki her kötülüğün anahtarıdır.) [İ. Mace] (Allah’a ve ahirete inanan içki içmesin, içki içilen sofraya da oturmasın!) [Taberani]
(İçkiden sakının! Ağaç dal budak saldığı gibi, içki de, kötülük saçar.) [İbni Mace] (İçki, günahların en büyüğüdür, her kötülüğün ve her günahın anasıdır.) [Taberani]
(İçki içenin haya perdesi yırtılır, şeytan ona yoldaş olur, her kötülüğe sevk eder ve her iyilikten alıkoyar.) [Taberani]
(Alkoliğin, kabrinden kalkarken, iki gözü arasında, "Bu Allah’ın rahmetinden mahrumdur" yazısı görülür.) [Deylemi]
(Rahmet melekleri, sarhoştan uzak durur.) [Bezzar] (İçki içenin, kıyamette yüzü kara, dili sarkıktır, pis kokusundan herkes kaçar.) [Zevacir]
(Bir zaman gelir ki, içkinin adı değiştirilip helal sayılır.) [İ.Ahmed] (İçki, zinadan kötüdür.) [R.Nasıhin]
(Allahü teâlâ, içki içene, içirene, alıp satana, yapana, saklayana, taşıyana, kendisine götürülene ve parasını yiyene lanet etti.) [İbni Mace]
(Emanete hıyanet edilir, zekat ceza gibi istenmeyerek verilir, aşağı kimseler, başa geçer, zalimlere şerrinden korkulduğu için iyilik edilir, içkiler içilir, çalgılar çalınır ve sonra gelenler [türediler] öncekileri kötülerse, çeşitli felaketlere maruz kalırlar.) [Tirmizi]
(Bir kral, bir adamı tutup “içki, katillik, zina ve domuz eti yemekten birini seç, yoksa seni öldüreceğim” der. Adam içkiyi seçer. Onu içince hepsini de yapar.) [Taberani, Hakim]
(Kötülüklerin hepsi kilitli bir yerdedir. Bu yerin anahtarı içkidir. İçki içen, o kapıyı açıp içine düşer.) [Abdürrezzak]
(Bütün kötülükler bir yere toplanmıştır. Bu yerin kilidi zina, anahtarı içkidir. Bütün iyilikler de bir yerde toplanmıştır. Bu yerin kilidi namaz, anahtarı abdesttir.) [İslam Ahlakı]
(Eski zamanlarda bir abid, insanlardan ayrı bir yerde ibadet ederken, bunu gören bir kadın, ona gönlünü kaptırır, hizmetçisini gönderir. Hizmetçi, abide gelip; bir şahitlik için sizi çağırıyorlar der. Abid de gider. Birkaç kapı geçerek güzel kadının yanına varır. Kadın, “Ya bu çocuğu öldür, ya benimle zina et veya şu şaraptan iç. Birini yapmazsan bütün gücümle bağırır, seni rezil ederim” der. Abid, bunlardan birini yapmak zorunda kalınca, şaraba razı olur. Şarabı içince sarhoş olur, daha sonra kadınla zina eder, çocuğu da öldürür. Vallahi iman ile şarap bir arada olamaz. Biri diğerini uzaklaştırır.) [İbni Hibban]
(Cenab-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı aletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emredip, kendisinden korkup da içkiyi bırakan mümine Cennet nimetlerini ihsan edeceğini de bildirdi.) [İ.Ahmed]
(Şaraba değişik isimler konup içilir, çalgı ve şarkıcı kadınlar çoğalırsa Allahü teâlâ onları yere geçirir.) [İbni Mace, İbni Hibban]
(Çalgılar çoğalır ve içkiler içilirse, yere batmak, başka kılığa çevrilmek gibi belalar gelir.) [Tirmizi]
(İçki içilir, kötü kadınlar çoğalırsa, erkek erkekle, kadın kadınla yetindiği zaman, çeşitli belalar gelir.) [Beyheki]
(Şarap içenin namazı kırk gün kabul olmaz.) [Tirmizi, Hakim, Nesai] (Namazı kabul olmaz) demek, namazı boşa gider demek değildir. Namaz borcundan kurtulur, namaz kılmakla kavuşacağı büyük sevaptan mahrum kalır demektir. Namaz kılanın, günahları bırakması kolaylaşır. İçki içen de namaza devam etmelidir.
(Kişi, mümin olduğu halde zina ve hırsızlık edemez, içki içemez. Bunları yapan İslam halkasını boynundan çıkarmış olur. Tevbe ederse, Allahü teâlâ tevbesini kabul eder.) [Nesai]
(Zina eden ve şarap içenin imanı, gömleğin sırttan çıktığı gibi çıkar.) [Hakim] (İçki ile iman, bir arada bulunmaz, biri, diğerini uzaklaştırır.) [Beyheki]
(İçki içenin kalbinden iman nuru çıkar.) [Taberani] (Alkolik olan Cennete giremez.) [Hakim]
Her içki içene kâfir denmez. Çünkü Ehl-i sünnet itikadında büyük günah işleyene kâfir denmez. [Vehhabiler, büyük günah işleyene, mesela içki içene, namaz kılmayana, açık gezene kâfir derler. Vehhabiliğin bu yüzden de İslamiyet’le yani ehl-i sünnetle, alakası yoktur.] İslam âlimleri, (Cennete giremez) hadis-i şerifini, (Günahının cezasını çekmeden Cennete giremez) şeklinde açıklamışlardır.
Hep büyük günah işleyen, namaz kılamaz, haramlara önem veremez, Allah korusun imanını kaybedebilir. Bunun için içki içenin ve diğer büyük günahları işleyenin bir gün iman nuru sönebilir. Atalarımız, (Su testisi su yolunda kırılır) demişlerdir. Her su testisi, su yolunda kırılmadığı gibi, her içki içen de imansız ölür denemez. Fakat devamlı işlenen günahlar, insanı küfre sürükler. İçki içenler, namaza önem verip kılmaya devam ederse, içkiyi bırakmaları kolay olur. Kur’an-ı kerimde mealen, (Namaz, her kötülükten alıkoyar) buyuruluyor. (Ankebut 45)
KÜFÜR ( allahı inkar etmek dinsilik demektir ) yada anlayıcanız dilden şöyle diyelim allah demiştirki küfür edenler bizden değildir dinsizdir kafirdit
Gündelik hayatta "küfür" kelimesi daha çok sövmek, kötü söz söylemek anlamında kullanılr. Islamda küfürün daha farklı bir manası vardır. "Küfür" yani Islamdan çıkaran söz, hareket veya inanış manasına gelir. Yani bir kişi Islami açıdan küfür olan bir söz söylerse Islam dininden çıkar. Buda insanın işleyebileceği en büyük günahtır! Eğer bir kişi küfründen dönme niyetiyle, Islam dinine girme niyetiyle kelimeşehadet getirmezse ebedi cehennemlik olur.
Burada "bilmiyordum" sözünün bir manası yok, cehalet mazeret değildir, çünkü her müslümanın bu ilimi öğrenmesi üzerine farz! Her müslüman en azından imanını kurtaracak kadar dini bilgi edinmeli, edinmiyorsa bu kendi zararna olur.
Peygamber efendimiz bir hadisi şerifinde mealen şöyle buyuruyor:"Kişi bir söz söyler ve onda hiç bir beis (zarar) görmez, ama o söz onu 7 kat cehennemin altına düşürür..." Bundan anlıyoruzki kişinin o sözde bir zarar görmemesinin bir anlamı yok, 7 kat cehennemin dibine düşer, yani Islam dininden çıkar. 7 kat cehennemin dibine yanlız kafirler yani müslüman olmayanlar girer, bunu buradan anlıyoruz...
Şimdi bizlere bu kadar büyük bir uyarıyı duyduktan sonra ne düşer? Tabiiki küfrün kısımlarını öğrenmek! Bazı kişiler "sizde herşeye küfür diyorsunuz, insan korkuyor, öğrenmeden en azından bilmiyorduk..." gibi sözler söylüyor... Bunun gibi sözler yerinde değil! Tabiiki korkacak insan ve o korkuda insanın öğrenmesine vesile olacak. Bilmemek insanı kurtarmıyorki, öğrenmeden kaçılsın? Bir kişi birşeyden korkuyorsa onun inceliklerini öğrenmeliki kendini o hatalardan korusun, koruyabilsin.
Öğrenmemiş bir insanı karanlıkta dolaşan bir kişi gibi düşünebilirsiniz, etrafı çukurlarla dolu, ama elinde feneri yok. Kendini koruyabileceği hiçbirşey yok, bilmeden dolaşıyor ve her an o çukurlardan birine düşebilir... O kişi eline bir fener alsa o fener onun yolunu aydınlatır, nereye gittiğini görür ve bir tehlikeyi gördüğünde hemen ondan kaçar, uzaklaşır. Ilim, öğrenmek, burda bir fener gibi bizim yolumuzu aydınlatır. O yüzden kaçmayalım, öğrenelim!
Dediğimiz gibi küfüre düşen bir insan hemen o küfüründen tevbe etmeli, buda ancak tekrar Islam dinine girme niyetiyle kelimeşehadet getirmekle olur. "Estağfirullah" sözü burda geçerli olmaz. Ilk önce kelimeişehadet, sonra estağfirullah diyebilir tabiiki. Eğer arapcada bazı harfleri çıkarmak kişiyi zorluyorsa, başka bir dilde kelimeişehadetin manasını getirecek sözü söylemesi yeterli. "Eşhedu enlalilahe illallah ve eşheu enne muahmmeden abduhu ve resuluhu", veya "Biliyorum, inaniyorum ve itiraf ediyorumki Allahtan başka ilah yoktur, ve yine biliyorum, inaniyorum ve itiraf ediyorumki Muahmmed Allahın kulu ne Resuludur", veya "Ich bezeuge dass es keinen Gott ausser Allah gibt, und ich bezeuge dass Muhammed der Gesandte von Allah ist"...
Küfür üç kısıma ayrılır. Sözlü küfür, yani dil ile söylenen küfür, fiili küfür, yani hareket ile yapılan küfür ve itikadi küfür, yani inanmayla yapılan küfür. En fazla küfüre düşülen kısım ise dil ile olan küfürler. O yüzden ne söylediğimize çok çok dikkat etmeliyiz.
Genel olarak: Islamı ve Islamın sembollerini, kutsal görülen şeyleri küçümsemek, hafife almak, şakadanda olsa yalanlamak inkar etmek, veya dalga geçmek insanı küfüre düşürür. Mesela „cennette neymiş, ben cehennemi isterim orada artistler var“ demek küfürdür, çünkü Allahın vaad etmiş olduğu cenneti küçümseme, ve Allahın bizleri uyardığı ve korkunç azabı olan cehennemi küçümseme var. Veya Kuranin herhangi bir ayetini inkar etmek küfürdür. Mesela bir kişi derseki „namaz farz değil!“ bu küfürdür çünkü ayet inkar etmiş olur. Harama helal ve helale haram demekte küfürdür, şakadanda olsa. Allahın herhangi bir sıfatını inkar etmek küfür, mesela bir kişi derseki „Allah bu işe kadir değildir“ bu küfür, veya „şu şu işin olmasını Allah istemedi ama yinede oldu“ küfür sözdür, çünkü Allahın irade sıfatına ters konuşmuş olur bu kişi. veya bir kişi "Allahın gücüne gitemsin ama..." derse buda küfürdür, çünkü hiçbirşey Allahın gücüne gitmez, bu Allahın sıfatlarına ters bir sözdür! Allah herşeye kadirdir. Veya kisi Allahı bir seye, cisime benzetirse, mekan tain ederse küfürdür, çünkü Allahı yaratiklara benzetmiş olur. Yani genel olarak yani Allahın herhanki bir sıfatına ters konuşmak insani dinden çikarir...
Melekleri küçümsemek, Peygamberleri küçümsemek veya Peygamberlerin günah işlediğini söylemek... Peygamberlerin sıfatlarına ters şeyler söylemek veya inanmak, Meleklerin sıfatlarına ters şeyler söylemek veya inanmak... Bunlarda küfürdür. Burada bilmemek mazeret değil, cehalet hiçbir zaman mazeret olamaz, çünkü ozaman cehalet bilgiden üstün olmuş olurdu...
Hareket ile yapılan küfürler mesela kuranı küçümseyerek bir kenara fırlatmak. Üzerine kutsal kelimeler yazılı olan kagıdı veya herhangi birşeyi (Allah, Peygamber, Islam, Muhammed... gibi sözler) bildiği halde çöpe atmak, veya üzerine basmak. Herhangi bir cisime (güneşe, ateşe...) secde etmek insani dinden çıkarır. Ama bir insana secde ederse bir kişi eğer ibadet niyetiyle secde ediyorsa buda küfürdür, ama eğer saygıdan secde ediyorsa küfür değildir ama haramdır, yapılmaz. Bir cisime secde eden hanki amaçla olursa olsun küfre düşer, orada bu incelik yok.
Kalp ile yapılan küfürler yani inamakla yapılan küfürler: Mesela Allahın varlığından şüphe etmek, veya Allahın herhanki bir sıfatına inanmamak, veya Allahın bir şekil olduğuna inanmak, veya herhangi bir peygambere inanmamak, veya meleklere inanmamak, herhangi bir ayete inanmamak...
Bunun gibi şeyler... Bir insan küfüre düşmüşse hemen Islam dinine tekrar girme niyetiyle kelimeişehadet geitirmeli. Kısa kısa şimdilik bukadarını açıklıyabildim.
Tabiiki daha çok incelikler var. Mesela küfüre rıza gösteren veya onu hoş gören kişide küfüre düşer. diyelim bir kişi Islamla alay ediyor veya Islamı hafife alan bir fıkra anlatıyor, onu tastikleyerek gülmek veya alkışlamak insanın kendisinide küfre düşürür... Onun için çok dikkatlı olmalıyız. Konuşurkende çok düşünüp öyle konuşmalıyız. Bir hadis var, mealen: “Susan kurtulmuştur“ diye. Yani be ne anlama geliyor? Fazla boş laf konuşmayan, sadece hayır varsa konuşan kendini hatalı sözlerden kurtarmıs olur...
Veya bir insan bilyorki ben şimdi bu kişiye bu sözü söylersem (sinirden) küfür olan birşey söyleyecek, dinden çıkacak, ozaman susmalıyız, konuşmamalıyız çünkü o durumda küfrü teşvik etmiş oluruz. küfre bile bile sebep olmakta küfürdür, çünkü sanki o küfre razıymış gibi o kişiyi teşvik etmiş oldu, küfrüne sebep oldu.
Ama bilmiyorsa küfür soyleyeceğini tabiiki dinden çikmaz, çünkü tahmin edemedi küfre düşeceğini...
Ve bunuda unutmıyalımki, şeytan bizimle herzaman uğraşır, bizi dinden çıkarmak için elinden gelen herşey yapar, bizim kalbimize vesese verir bizim elimizde olmadan .Mesela insanin aklına istemeden Allahın herhanki bir cisim olduğu geliyorsa ama buna bir an bile olsun inanmiyor, red ediyor o düşünceyi, bu kişi sevaba dahi girer, çünkü şeytanın vesvesesiyle uğraşıyor...
Hepinizin bu yazıdan faydalanmanız dileğiyle...
allaha emanet olun.
|